Dział Obrotu i Zarządzania Budynkami i Lokalami
Pracami działu kieruje Kierownik, który dokonuje podziału czynności i odpowiedzialności między pracownikami, przestrzega terminowego i prawidłowego pod względem merytorycznym załatwienia spraw, podlega bezpośrednio Dyrektorowi ZNM.
Zadania działu wynikają ze statutu ZNM i polegają na poniższych działaniach :
- Obsługa najemców i innych użytkowników gminnego zasobu nieruchomości.
- Zarządzaniem nieruchomościami w 100 % Gminnymi, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
- Reprezentowanie Gminy Miasta jako właściciela lokali mieszkalnych we Wspólnotach Mieszkaniowych.
- Zawieranie i rozwiązywanie umów najmu lokali mieszkalnych i użytkowych, umów dzierżawy i innych związanych z gospodarowaniem gminnym zasobem, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz sporządzanie niezbędnej dokumentacji w tym zakresie.
- Prowadzenie kontroli prawidłowości wykorzystania lokali.
- Sporządzanie wykazu pustostanów oraz lokali zajmowanych bez tytułu prawnego.
- Podejmowanie określonych prawem działań w stosunku do osób, które samowolnie zajęły lokal.
- Przyjmowanie, weryfikacja i załatwianie wniosków o przydział lokalu mieszkalnego oraz niezbędnej dokumentacji w tym zakresie zgodnie z zasadami i trybem określonym uchwałą Rady Miejskiej.
- Zapewnienie obsługi prawnej i technicznej Społecznej Komisji Mieszkaniowej.
- Regulowanie stanu prawnego po śmierci lub wyprowadzeniu się najemcy.
- Przyjmowanie i załatwianie wniosków o scalenie lub podział lokali.
- Prowadzenie zamian lokali, sporządzanie katalogu zamian i aktualizacja wniosków.
- Oddawanie w najem w trybie przetargu wolnych lokali mieszkalnych o powierzchni użytkowej przekraczającej 80m2 i wolnych lokali użytkowych.
- Przygotowywanie informacji, analiz i sprawozdań niezbędnych do sprawozdawczości lub wnoszonych pod obrady Komisji i Rady Miejskiej.
- Sporządzanie planów wykorzystania nieruchomości.
- Wykonywanie czynności w zakresie udostępniania nieruchomości lokalowych z gminnego zasobu zgodnie z obowiązującym przepisami.
- Prowadzenie ewidencji budynków, lokali mieszkalnych i użytkowych, obiektów i innych urządzeń Gminy Brzeg.
- 18. Wnioskowanie o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę usług niezbędnych do prawidłowego gospodarowania gminnym zasobem nieruchomości lokalowych.
- Zawieranie umów w zakresie dostawy wody i odprowadzania ścieków, dostawy energii cieplnej i ciepłej wody oraz rozliczenie i kontrola ich realizacji.
- Zawieranie umów i dokonywanie rozliczeń z dostawcami i wykonawcami usług eksploatacyjnych i konserwacyjnych.
- Rozliczanie kosztów zarządu nieruchomością wspólną i uchwał spólnot mieszkaniowych z udziałem Gminy.
- Wprowadzanie danych eksploatacyjnych do systemu rozliczeń wody, ciepła i odpadów komunalnych.
- Przyjmowanie wniosków o odpracowanie zadłużenia, kontrola realizacji i rozliczenie.
- Wykonywanie innych zadań i czynności niezbędnych do prawidłowego gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy.
- Sporządzanie opisu stanu technicznego gminnego zasobu nieruchomości - konstrukcji, instalacji, opis wyposażenia technicznego i jego oceny, innych danych niezbędnych do prawidłowego gospodarowania nieruchomościami gminnymi.
- Sporządzanie planów utrzymania gminnych zasobów lokalowych oraz planów remontowych.
- Niezwłoczne podejmowanie działań niezbędnych do likwidacji powstałych awarii i ich skutków.
- Prowadzenie ksiąg obiektów budowlanych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Zawieranie umów na wykonywanie remontów nieruchomości i egzekwowanie ich należytej realizacji.
- Prowadzenie spraw związanych z adaptacją pomieszczeń na cele mieszkalne i remontem lokali mieszkalnych.
- Zawieranie umów o wykonanie remontu lokali lub adaptacji z osobami ubiegającymi się o ich wykonanie, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Wykonywanie innych zadań i czynności niezbędnych do prawidłowego gospodarowania Zasobem Gminy, określonych przez obowiązujące przepisy prawne.
- Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji technicznej i eksploatacyjnej lokali i budynków.
Opublikował: Jerzy Czochrowski
Publikacja dnia: 18.03.2014
Podpisał: Jerzy Czochrowski
Publikacja dnia: 18.03.2014
Dokument z dnia: 11.12.2013
Dokument oglądany razy: 7 644